Έρωτας;

Έρωτας. ‘Ερως ανίκατε μάχαν. 
Έρωτά μου, έρωτά μου, ήρθες πάλι στα όνειρά μου.
Έρωτά μου αγιάτρευτε. Έρωτά μου μεγάλε;

Είμαι σίγουρη πως και ο πιο δύσπιστος άνθρωπος κάποια στιγμή έχει σκεφτεί ότι ζει τον Έρωτα της ζωής του. Και αν αυτό το υπερφίαλο πυροτέχνημα χαθεί; Πως δικαιολογείσαι στον εαυτό σου; ‘Ήταν απλά μια ουτοπία; Ένα δημιούργημα του μυαλού; Ή απλά “έκανε τον κύκλο του”; Πουλάει πολύ αυτή η φράση, να τη λέτε.
Έρωτας με ημερομηνία λήξης δεν είναι Έρωτας.Θα μου πεις πως το ροζ γίνεται κόκκινο. Γίνεται..αγάπη. Ναι αλλά είσαι εκτός θέματος. Εγώ σου μιλάω για κάτι ολοκληρωτικό που γεννιέται μέσα σου χωρίς να το καταλάβεις και σιγά σιγά σε ρουφάει. Όταν είσαι ερωτευμένος δε χρειάζεσαι καν το πρόσωπο της λατρείας σου κοντά. Σου αρκεί που υπάρχει. Σου αρκεί που η σκέψη του δε σ’αφήνει να κοιμηθείς αλλά σε βάζει να ντύνεσαι στις 3 το πρωί, να τρέχεις μες τη νύχτα και να χτυπάς θυροτηλέφωνα και ας ξέρεις πως δε θα σου ανοίξουν.

Τι γίνεται λοιπόν όταν το παραμύθι σου ξεθωριάζει;
Η καρδιά σου μαζεύει τα κομμάτια της από το πάτωμα, χωρίς συναισθηματισμούς, χωρίς δάκρυα και φωνές. Απλά σκύβει αργά, τα μαζεύει,και με βλέμμα ψυχρό αρχίζει να περπατάει. Ναι με τα κομμάτια στις τσέπες. Μη με ρωτήσεις προς τα που, ούτε και γω ξέρω να σου απαντήσω.

Είσαι χαζορομαντική λέω στον εαυτό μου,και προσπαθώ να ανατρέξω σε κάτι σύγχρονο,να ταιριάζει με την κρίση ρε παιδί μου. Προσπαθώ, προσπαθώ πολύ.
Σκέφτομαι μήπως ο Έρωτας δεν είναι ένας. Μήπως έχει πολλές μορφές. Κάτι σαν είδη ας πούμε. Φαντάσου να μπαίνεις μέσα σ’ένα τεράστιο μαγαζί και ο πωλητής να σου λέει “Γεια σας! Λοιπόν είστε τυχερός που ήρθατε σήμερα, έχουμε την καταπληκτική προσφορά του πεντάμηνου Έρωτα με 3-4 πληγές μόνο! Επίσης να σας θυμήσω πως στον τρίτο διάδρομο αριστερά βρίσκονται οι Έρωτες για τους ρομαντικούς, στον επόμενο για τους κυνικούς, πιο δίπλα για τους ονειροπόλους, χαζέψτε με την ησυχία σας και μην ξεχάσετε να μας πείτε αν θέλετε μαζί με τον Έρωτά σας και μια κάρτα αλλαγής. Έτσι για παν ενδεχόμενο.” Λυπάμαι με αυτή την πιθανή σύγχρονη όψη του Έρωτα και έτσι κάνω ένα προσωπικό flashback στο χρόνο.. Σ’ένα χρόνο δικό μου, λίγο θεατρικό.

Έτσι πρώτα θυμάμαι το Ρωμαίο..ναι και την Ιουλιέτα. Θυμάμαι τη λαχτάρα στα μάτια τους, την αγνότητα της ψυχής της, τον πόθο του μυαλού του. Σκέφτομαι πως ο Έρωτας είναι μια γλυκιά χίμαιρα. Γιατί κανένας πια δε θα έδινε τη ζωή του για σένα. Αλλά και να την έδινε, δε θα την έδινες εσύ. Θλίβομαι για το “αμοιβαίο” που δε θα ζήσω. Και έτσι εγκαταλείπω τη Βερόνα και αφήνω το νεκρό Έρωτα των άτυχων εραστών στην αγκαλιά του Σαίξπηρ.

Πηγαίνω στη Βόννη και διαβάζω..γράμματα. Γράμματα του Beethoven, προς την αιώνια αγαπημένη του. Η ίδια τρυφερότητα. Μια τρυφερότητα κρυφή, προστατευμένη από αδιάκριτα βλέμματα. Μια γλυκιά πλευρά ενός ιδιόρρυθμου και απρόσιτου ανθρώπου, που όμως.. υπήρξε ερωτευμένος. Οι άνθρωποι που είναι πραγματικά ερωτευμένοι είναι ειλικρινείς. Είναι τόσο φουσκωμένη η καρδιά τους από αυτό που νιώθουν που το ψέμα δε χωράει με τίποτα. Εξάλλου ποιο συναίσθημα μπορείς να το κόψεις και να το ράψεις στα μέτρα σου; Κανένα που να είναι αληθινό.

Τελευταίος σταθμός της ερωτεύσιμης αναπόλησης, είναι κάτι που δεν ανάγεται ούτε στο 1550 ούτε στο 1800,αλλά στο σήμερα. Δύο κινηματογραφικές χορογραφίες με μουσική των Sigur Ros, που σε μένα μίλησαν για τον Έρωτα. Έναν Έρωτα που δεν είναι ούτε ροζ, ούτε γκρι, ούτε πουλιέται στα καταστήματα. Έναν Έρωτα που ενώνει όλα τα κομμάτια από το παζλ των εμπειριών που έχεις να ζήσεις όντας ερωτευμένος.
Ένα συνονθύλευμα από πάθος, στιγμές και πόνο.

Αστερόπη Χατζηνικόλα

“Άγγελε μου, μόλις έμαθα ότι το ταχυδρομείο φεύγει κάθε μέρα και πρέπει να τρέξω πριν κλείσει ώστε να πάρεις αμέσως το γράμμα μου. Να είσαι ήρεμη, να μ’αγαπάς, σήμερα, χθες.Πόσα δάκρυα λαχτάρας για σένα- Ζωή μου- Τα πάντα μου Εσύ- Αντίο. Ω. μην πάψεις να μ’ αγαπάς- ποτέ να μην αμφισβητήσεις την πιστή καρδιά του αγαπημένου σου Λ.
Πάντα δικός σου.Πάντα δική μου.
Πάντα εμείς.”
(L.V.Beethoven)

Δώσε μας feedback

