Η Άννα Καρένινα από μια άλλη ματιά

Το έργο διαδραματίζεται το 1874 ανάμεσα στους αριστοκρατικούς κύκλους της Ρωσίας. Η ταινία ξεκινά με το ταξίδι της Άννα Καρένινα ( Κίρα Νάιτλι ) στον αδερφό της με σκοπό να βοηθήσει το γάμο του που κινδυνεύει να διαλυθεί από τον άπιστο χαρακτήρα του. Η ειρωνεία όμως της ταινίας δεν αργεί να φανεί καθώς η ίδια ερωτεύεται παράφορα τον Κόμη Βρόνσκι  και καλείται πλέον να αποφασίσει αν θέλει να σώσει τον γάμο της με τον Αλεξέι Καρένινη (Τζουντ Λο) ή να υποκύψει στη γοητεία του Βρόνσκι. Τελικά όμως όχι μόνο υποκύπτει άλλα αποφασίζει να αφήσει πίσω της τον σύζυγό της άλλα και την υψηλή κοινωνία, για ένα διάστημα τουλάχιστον, και να ζήσει τον έρωτά της μαζί με τον ερχομό ενός παιδιού.

Η Άννα Καρένινα δείχνει πολύ αναποφάσιστη, ζητώντας πρώτα την συγχώρεση του συζύγου της ενώ την επόμενη μέρα την βλέπουμε να ποθεί να ξαναβρεθεί με τον Κόμη. Στη συνέχεια του έργου βρίσκει παρηγοριά στη μορφίνη αφού δεν μπορεί πλέον να βρει τη θέση της μέσα στην αριστοκρατική κοινωνία της Ρωσίας . Στο τέλος, καταλήγει σε τραγικό θάνατο ως μοναδική λύση για να λυτρωθεί από το αδιέξοδο της. Ταυτόχρονα με την ιστορία ως αντίποδα της κεντρικής υπόθεσης βλέπουμε να  εξελίσσεται η ιστορία  του Λέβιν, ενός φίλου του αδελφού της Άννα, Ομπλόνσκι που έχει αυτό που λέμε “happy end” . Ο Λέβιν είναι ένας ντροπαλός και συνεσταλμένος νεαρός που έχει διαλέξει να ζει μακριά από την κλειστοφοβική υψηλή κοινωνία της Ρωσίας, αλλά γυρίζει για να ζητήσει το χέρι της Κίτι  τη μικρότερη αδελφή της συζύγου του Ομπλόνσκι

Πηγαίνοντας στον κινηματογράφο να δεις την «Άννα Καρένινα» και ακούγοντας τα ονόματα Keira Knightley και  Joe Wright (σκηνοθέτης) περιμένεις ότι θα δεις κάτι από «Περηφάνια και Προκατάληψη» ή την «Εξιλέωση»  οπού οι συνεργασία των δυο αυτών είχε γεμίσει τα ταμεία με μεγάλες εισπράξεις και την ταινιοθήκη μας με πλούσιο υλικό. Στην «Καρένινα»  ξεπέρασαν τον εαυτό τους και οι δυο. Ο σκηνοθέτης πήρε ένα μεγάλο έργο του Τολστόι (ξαναγραμμένο από τον Tom Stoppard) και μια σπουδαία ηθοποιό της εποχής μας, και ξετύλιξε το κουβάρι της ιστορίας με διαφορετικό τρόπο τονίζοντας μια άλλη πλευρά της Καρενινα που δεν είναι τελικά και τόσο θύμα των αντρών της.

Η πλειοψηφία των σκηνών του έργου γυρίστηκαν σε ένα ερειπωμένο  θέατρο του Λονδίνου που έκαναν την ταινία ένα ζωντανό εικαστικό δρώμενο. Η Κίρα Νάιτλι ήταν στο στοιχείο της καθώς έχει αποδείξει ότι οι ρόλοι εποχής της  «ταιριάζουν γάντι». Ο Τζουντ Λο, από την άλλη, με την επιλογή του συγκεκριμένου ρόλου αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι θέλει να αποτινάξει από πάνω του την εικόνα  του «ωραίου άντρα». Η μουσική που γράφτηκε ειδικά για την ταινία από τον Ιταλό συνθέτηΝτάριο Μαριανέλι αποτελεί ένα από ακόμα από τα θετικά της ταινίας γιατί καταφέρνει να σε ταξιδέψει στο κλίμα της εποχής. Αν και η ταινία δεν πρωτοστάτησε στα Όσκαρ παρόλα αυτά κέρδισε ένα Όσκαρ για το σχεδιασμό καλύτερων κουστουμιών  και όχι άδικα, αφού κάθε φόρεμα ήταν ένα κομψοτέχνημα. Φεύγοντας από την αίθουσα η τελική αίσθηση που σου μένει είναι ότι ο κινηματογράφος δικαίως θεωρείται η  7η τέχνη.

Αριάδνη Καρατσώρη

Δώσε μας feedback

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s