Μετρώ στο μετρό

Παγωμένο πρωινό. Λονδίνο. Μετρό. Η ίδια πάντα στάση. Τίποτα δεν κινείται. Όλα ρίζωσαν στην ίδια θέση. Βαλτώνω κι εγώ μαζί τους κι δεν εξελίσσομαι. Ο χρόνος παγώνει. Στασιμότητα. Αταραξία. Μαζί τους κι εγώ. Βουλιαγμένη στη ρουτίνα.

Ανία. Ποτίζει το τελευταίο κύτταρο μου. Είμαι καταδικασμένη σε επανάληψη. Μηχανικά το σώμα μου κινείται, χωρίς να σκέφτομαι.  Μνήμη χωρίς συνείδηση. Χωρίς καμία επεξεργασία. Αυτοματοποίηση. Πιόνια. Βαγόνια στην ίδια πάντα διαδρομή. Ο ίδιος θόρυβος. Ο ίδιος ρυθμός. «Τσαφ-τσουφ» κι δεν θέλω «ουφ».

 Είστε συντονισμένοι στην ίδια συχνότητα. Για πάντα. Είστε ξεχαρβαλωμένοι. Αλλά, τόσο αρμονικά κουρδισμένοι.Βάζω ακουστικά να ακούσω μουσική. Παίξε παλιάτσο. Τα τραγούδια σου τελειώνουν.

Βράχνιασα. Ουρλιάζω κι δεν ακούγομαι. Δε με ακούει κανείς.Δε γυρνάει κανείς. Ίσως εγώ κουφάθηκα. Δε με ακούω πια. Δε σκέφτομαι πια. Δε βλέπω πια. Δεν προχωρώ πια. Παίρνω βαθιές ανάσες κι ύστερα αναστενάζω. Αυτό είναι! Απλώς αναπνέω..

Τη μισώ την επανάληψη. Με κουράζει κι με εξαγριώνει. Με σπρώχνει στο άλλο άκρο. Θέλω να πηδήξω στις ράγες. Σταματήστε τη γη να κατέβω. Ο ήχος αυτός με τρελαίνει. Δεν ξέρω αν ήμουν ποτέ λογική. Δεν πρόλαβα να μάθω. Αλλά πάλι, γιατί να υπάρχει μόνο μια λογική; Είναι βαρετό. Ορίστε πάλι η πλήξη!

Η κραυγή μου συνεχίζει να μην έχει φωνή. Η ζωή μου δεν έχει χρώμα. Τα μάτια μου χάσκουν στο κενό. Βυθισμένα στο σκοτάδι. Βλέπουμε μέχρι εκεί που σκεφτόμαστε. Μήπως σκεφτόμαστε μέχρι εκεί που βλέπουμε;

Βλέπω ξανά τους ίδιους συνεπιβάτες δίπλα μου. Στην ίδια θέση. Μόνο που δεν είναι ίδιοι πλέον. Είναι εκείνο το λεπτό που τους άλλαξε. Κι εμένα. Όλους μας. Είναι αυτό το λεπτό που περνά απαρατήρητο. Εκείνο, που αν το δεις σπας τη ρουτίνα.

Βαρέθηκα. Έφτασα αεροδρόμιο. Φεύγω. Μοιάζει να αφήνω πίσω μου μια αιωνιότητα. Πάω να συναντήσω την επόμενη. Στάσου! Ένα λεπτό μόλις πέρασε. Φτάσαμε. Κατέβα. Προχώρα. Ανέβα πάλι στο μετρό. Μάθε τουλάχιστον, να μετράς το κάθε λεπτό.. Αξίζει… «Τσαφ-τσουφ» , «τσαφ-τσουφ» κι όπως είπαμε. Δεν θέλω «ουφ»!

Editor: Δήμητρα Γκίκα

Δώσε μας feedback

