Arto-info#4

Ρότερνταμ, Βρυξέλλες, Αθήνα, Λένινγκραντ, Βοστόνη, Κορσική, Παρίσι. Τι θα μπορούσε να ενώνει τις μεγάλες αυτές πόλεις; Η απάντηση δυστυχώς πέρα από ανατρεπτική είναι και θλιβερή. Πρόκειται για την κλοπή σπουδαίων έργων τέχνης που η αξία τους είναι ανυπολόγιστη τόσο σε χρήματα όσο και σε ιστορία.

1_1

Ας ξεκινήσουμε από την δική μας περίπτωση που σημειώθηκε το 2012 στην Εθνική Πινακοθήκη στο κέντρο της Αθήνας.

2picasso

Μεταξύ όσων εκλάπησαν  υπήρχε και το έργο του Πικάσο ‘’ Κεφάλι Γυναίκας’’. Ο πίνακας  φιλοτεχνήθηκε το 1934 και τη δεκαετία του 40′ τον έκανε δώρο ένας Γαλλικός Σύλλογος στην Εθνική Πινακοθήκη.

Τον Αύγουστο που μας πέρασε παρακολουθήσαμε τις εξελίξεις από την δίκη των έξι Ρουμάνων ληστών που έκλεψαν το 2012 έργα του Μονέ, του Γκογκέν και του Πικάσο από το μουσείο Kunsthal του Ρότερνταμ. Οι συγκεκριμένοι ληστές δεν παρέμειναν μόνο στην κλοπή αλλά προχώρησαν και σε καταστροφή των έργων αφότου οι απόπειρες πώλησής τους απέτυχαν.

                                                                                                          4.claude-monnet-570-800x517

                                                                  Η γέφυρα του Γουότερλου, Μονέ

Το 2001 άγνωστοι αφαίρεσαν από την κορνίζα του Ερμιτάζ (Μουσείο στη Ρωσία) έργο του Γάλλου ζωγράφου του 19ου αιώνα Ζαν Λεόν-Ζερό. Το Ερμιτάζ, που ιδρύθηκε το 1764, έχει γίνει στόχος πολλών κλοπών τα τελευταία χρόνια.

Παρόλο που ο ληστής και οι συνεργάτες του συλλήφθηκαν από την αστυνομία οι πίνακες που κλάπηκαν το 2010 από το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο Παρίσι, δεν βρέθηκαν ποτέ. Πρόκειται για έργα του Πικάσο, του Matisse, του Ferdinand Leger, του Braque καθώς και του Modigliani.

5_1

Από τις πιο σημαντικές κλοπές που έχουν σημειωθεί τις τελευταίες δεκαετίες είναι αναμφίβολα αυτή στο μουσείο Isabella Stewart Gardner της Βοστόνης το 1990.

7. Vermeer_The_concertThe concert Vermeer

Υπάρχουν όμως και οι περιπτώσεις που μας κάνουν να αισιοδοξούμε. Μια από αυτές η επιστροφή του πίνακα Olympia του Magritte το 2012 στο μουσείο Rene Magritte στις Βρυξέλλες.

8. magritte olympia

Olympia, Magritte

Σε κάθε περίπτωση, όλες αυτές οι κλοπές που σημειώνονται σε εκθεσιακούς χώρους αλλά και σε αρχαιολογικούς αποτελούν μεγάλα πλήγματα για τον πολιτισμό όχι μόνο της χώρας στην οποία βρίσκεται το εκάστοτε έργο αλλά για τον παγκόσμιο πολιτισμό, την παγκόσμια κουλτούρα και κληρονομιά.

9

 Κάθε κλεμμένος πίνακας αφήνει πίσω του μια κενή θέση

editor: Μαρία Ξυπολοπούλου

Δώσε μας feedback

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s