Only Lovers Left Alive

Τέσσερα χρόνια μετά το «Limits Of Control», ο παιχταράς Jim Jarmusch επιστρέφει με καινούρια ταινία. Το «Only Lovers Left Alive», απεικονίζει τον έρωτα του Αδάμ (Tom Hiddleston) και της Εύας (Tilda Swinton), όχι των πρωτόπλαστων, αλλά δύο βαμπίρ. Οι δύο τους μένουν μακριά ο ένας από τον άλλον, ο Άδαμ στο εγκαταλειμμένο Detroit και η Εύα στην Ταγγέρη.

Ο Αδάμ παίζει –κορυφαία- μουσική, στο σπίτι-αυτοσχέδιο studio του. Ο Ίαν (το παλικάρι, Anton Yelchin) του φέρνει ό,τι έχει ανάγκη από τον έξω κόσμο. Από την άλλη η Εύα είναι κυριλέ στην Ταγγέρη κι αράζει με τον Μάρλοου (η μορφή, John Hurt). Ο Αδάμ θα φάει μια φρίκη κατάθλιψης/τάσης αυτοκτονίας, κι η Εύα θα τρέξει στο πλευρό του. Μετά θα σκάσει μύτη κι η αδερφή της Εύας, η Άβα (η μοναδική, Mia Wasikowska), για να τα κάνει όλα μπουρδέλο.

Αυτή είναι η βάση της ιστορίας. Εύκολα διαπιστώνει κανείς πως είναι μια ταινία μ’ όλα τα καλά και κορυφαία που αγαπάμε στον Jarmusch από την πρώτη του ταινία μέχρι και τώρα. Απίστευτη μουσική (από την αρχή κιόλας του φιλμ: soundtrack spoiler), με πρωτότυπη μουσική από τον Jozef Van Wissem (ο οποίος μαζί με τον Jarmusch έχουν κυκλοφορήσει δύο album). Οι διάλογοι γεμάτοι ατάκες, και με πάρα πολύ γέλιο. Επίσης, ένας ακόμη λόγος που ο Jarmusch είναι αξιομνημόνευτος, είναι πως δεν κινηματογραφεί τις ταινίες του με τον ίδιο πάντα τρόπο. Π.χ. οι δύο πρώτες του ταινίες, τα «Permanent Vacation» και «Stranger Than Paradise», μπορεί υφολογικά να έχουν πολλές ομοιότητες (που οφείλονται στην ταυτότητα του σκηνοθέτη), διαφέρουν όμως κατά πολύ και σκηνοθετικά. Στο «Only Lovers Left Alive», τα πρώτα πλάνα είναι γυρισμένα με τέτοιο τρόπο, που προσωπικά δε θυμάμαι σε προηγούμενα φιλμ του.

Σίγουρα, δεν είναι από τις καλύτερες ταινίες του Jarmusch. Κι αυτό το λέω κι εγώ που ‘μαι μεγάλος οπαδός. Αλλά, είναι μια πανέμορφη ιστορία αγάπης, που μόνο εκείνος θα μπορούσε να γυρίσει έτσι. Κι αυτό γιατί, πρόκειται κατά έναν τρόπο για μια επιστολή στη γυναίκα του, τη Sara Driver (σ.σ.: επίσης σκηνοθέτρια). Καθόλου τυχαίες λοιπόν οι ομοιότητες μεταξύ του ήρωα και του σκηνοθέτη. Και εκείνο που τελικώς μένει, είναι πώς μπορούμε εμείς οι ίδιοι να διατηρήσουμε την αγάπη και τον έρωτα, όπως ο Αδάμ κι η Εύα στην ταινία (ή αν θέλετε ο Jim και η Sara), οι οποίοι είναι αιώνες μαζί; Πώς καταπολεμάται η φθορά;

Σημαντικό: η ελληνική εταιρεία Faliro House βοήθησε στην παραγωγή της ταινίας. Αξιοσημείωτο.

Η ταινία θα προβάλλεται στις κινηματογραφικές αίθουσες από 2 Γενάρη 2014.

Γιάννης Καντέα Παπαδόπουλος

Δώσε μας feedback

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s