Antique Tac Vinyl Clocks

Τη λένε Αντωνία Μιχαλακάκου, κατάγεται από τη Σπάρτη και ζει εδώ και πέντε χρόνια στην Αθήνα. Σπουδάζει γραφιστική στο Τ.Ε.Ι. Αθήνας, κι από μικρή κατάλαβε ότι, αυτό είναι που θέλει να κάνει στη ζωή της, όταν ακόμα σχεδίαζε κάρτες για τους γονείς της. Τα τελευταία δύο χρόνια βέβαια, δεν ασχολείται πια με κάρτες, αλλά με ρολόγια που κατασκευάζει από βινύλιο. Κάπως έτσι θα σου συστηνόταν.

Μέσα από τη δική μου όμως ματιά, η οποία δεν ακυρώνει τίποτε από τα παραπάνω, η Αντωνία είναι μια νέα καλλιτέχνης που κατακτά το σεβασμό μου όχι επειδή τη γνωρίζω και προσωπικά, αλλά γιατί αυτό που κάνει, πέρα από το ότι το κάνει καλά, είναι μοναδικό. Επαγγελματίας και καλλιτέχνης μαζί. Όσο οξύμωρο και να ακούγεται αυτό. Φιλική με τους ανθρώπους που εξυπηρετεί κάθε φορά, αλλά και αυστηρή με την τέχνη της μιας και προσπαθεί πάντα για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

 orizontia2

Πώς ξεκίνησε η ιδέα να φτιάχνεις ρολόγια από βινύλιο;

Περπατώντας στους δρόμους στο Θησείο, είδα ότι πωλούσαν ρολόγια από βινύλιο, που όμως τα ζωγράφιζαν. Εκείνη τη στιγμή σκέφτηκα ότι το βινύλιο είναι ένα πολύ ωραίο υλικό για να δουλέψει κανείς. Τυχαία, εκείνη τη μέρα γύρισα σπίτι και είχε φέρει ο πατέρας μου -ο οποίος είναι οδοντίατρος- έναν τροχό για τα δόντια που δεν χρησιμοποιούσε πια. Μια στιγμή χρειάστηκε να πάρω τον τροχό να δοκιμάσω να δω αν κόβει το βινύλιο.

Το βινύλιο έχει γυρίσει ξανά να γίνεται δημοφιλές. Γιατί;

Είναι ένα υλικό, που πέρα από ότι εγώ το αγαπώ, προσδιορίζει μια εποχή της τεχνολογίας και της μουσικής και απευθύνεται σε μια μεγάλη γκάμα ανθρώπων, από αυτούς που κάποτε το χρησιμοποιούσαν καθημερινά για να ακούσουν μουσική μέχρι εμάς που θα θέλαμε να το χρησιμοποιούμε όπως τότε. Είναι φθηνό, όχι με την έννοια του φθηνιάρικου, αλλά του αναλώσιμου και προκειμένου να πετιούνται στα σκουπίδια, προτιμώ να ανακατασκευάζω όσα δε λειτουργούν, κάνοντάς τα ρολόγια. Ένα είδος trash art.

Ποιό είναι το τελετουργικό για να φτιάξεις ένα ρολόι από βινύλιο;

Αρχικά, συνήθως γίνεται ειδική παραγγελία από τον πελάτη, ο οποίος μου λέει τι θέμα θέλει να έχει το ρολόι του. Αν είναι έτσι τα πράγματα και δεν αγοράσει κάποιο από αυτά που ήδη έχω φτιάξει, διαμορφώνω εγώ εικονικά μέσω προγραμμάτων το πώς θα είναι η τελική μορφή του ρολογιού και το δείχνω στον πελάτη με σκοπό να συμφωνήσει ή να αλλάξω κάτι. Από εκεί και πέρα αγοράζω τα κατεστραμμένα βινύλια συνήθως από την αγορά στο Μοναστηράκι και τα κόβω στο σχέδιο που έχουμε συμφωνήσει. Ύστερα το καθαρίζω, το γυαλίζω, βάζω ειδικό label στο κέντρο ή δε βάζω, βάφω τους δείκτες και κάπως έτσι τελειώνει.

Πως κινείσαι επαγγελματικά για να σε γνωρίσει ο κόσμος; Πιστεύεις ότι τα social media παίζουν ρόλο;

Αρχικά ξεκίνησε στόμα με στόμα, ύστερα με διάφορες εκθέσεις εκτός Αθηνών αλλά και εκτός Ελλάδος. Ευελπιστώ να κάνω σύντομα και στην Αθήνα. Τώρα μάλιστα προγραμματίζω εκθέσεις σε Πάτρα και Καλαμάτα. Τα social media, ναι, βοηθάνε πολύ και το έχω δει πρακτικά με τη δημιουργία της σελίδας μου στο facebook.

Κάνεις ένα είδος τέχνης. Σε τι αγοραστικό κοινό απευθύνεσαι και πώς θα το περιέγραφες;

Βάσει του οικονομικού παράγοντα, αντιλαμβάνομαι τις δυσκολίες της εποχής και σύμφωνα με την ιδεολογία μου, απευθύνομαι στο μέσο άνθρωπο είτε είναι φοιτητής είτε εργαζόμενος. Φυσικά η τιμή του κάθε ρολογιού είναι αντίστοιχη με το σχέδιο και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί (πλεξιγκλάς,γυαλί,δεύτερος δίσκος) αλλά ποτέ κάτι απλησίαστο. Στο εξωτερικό όμως τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά μιας και υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για το «χειροποίητο», το οποίο εκλείπει απ’ τις αγορές και επομένως εκτιμάται περισσότερο. Μέχρι στιγμής έχω στείλει ρολόγια σε Ολλανδία, Γερμανία, Καναδά, Αγγλία, Κύπρο και Τσεχία, όπου έκανα και μια έκθεση στην Πράγα πέρυσι το χειμώνα. Χαίρομαι ιδιαίτερα κάθε φορά που έχω παραγγελία από έξω και ενθουσιάζομαι στην ιδέα να στείλω και σε άλλα μέρη.

Το πρώτο ρολόι που έφτιαξες πως ήταν;

Ήταν φτιαγμένο από έναν δίσκο του κυρίου Βοσκόπουλου (γέλια) και σχεδίασα το πρόσωπο μιας γυναίκας, με περίτεχνα μαλλιά. Ενθουσιάστηκα με το αποτέλεσμα, βέβαια μετά από δεκαπέντε ώρες δουλειάς. Προφανώς δεν μου παίρνει τόσες ώρες πια. Άφησα να φαίνεται το πραγματικό αυτοκόλλητο του κυρίου Βοσκόπουλου πάνω στο δίσκο, γιατί το βρήκα πολύ καλτ (γέλια) και τελικά πουλήθηκε.

Το πιο παράξενο ρολόι που σου έχουν ζητήσει να φτιάξεις;

Ήταν μια μπουλντόζα, παραγγελία από έναν κύριο που είχε αγοράσει δύο ρολόγια για τα παιδιά του από μια έκθεση στη Σπάρτη. Με πήρε τηλέφωνο και μου ζήτησε να του φτιάξω όχι μια οποιαδήποτε, αλλά τη δικιά του μπουλντόζα. Θα μπορούσα να ζητήσω μια φωτογραφία της, αλλά επειδή ο πελάτης δεν αντιλαμβάνεται ότι η φωτογραφία πρέπει να είναι ευκρινής, με μεγάλη αντίθεση κτλ, πήγα και φωτογράφισα εγώ την μπουλντόζα. Βέβαια αν το σκεφτώ, υπάρχουν κι άλλες πολλές ιδιαίτερες παραγγελίες.

Υπάρχει κάποιο σχέδιο ή κάτι γενικό που σου ζητάνε πιο πολύ να φτιάξεις;

Αρχικά κάθε σχέδιο είναι μοναδικό και θα σε εκπλήξω αλλά υπάρχει έντονη η αρχή της διαφορετικότητας στις παραγγελίες μου. Μεγάλη γκάμα, αν και λογικό είναι να υπάρχει μια ιδιαίτερη προτίμηση στα ρολόγια που απεικονίζουν ένα μουσικό θέμα, ίσως λόγω της σχέσης που έχει ούτως ή άλλως το βινύλιο με τη μουσική. Αυτό που θα ήθελα να πω, είναι πως θεωρώ πως η τέχνη είναι για όλους και δε θα ήθελα να έχω είκοσι συγκεκριμένα σχέδια για να το παίζω κουλτούρα. Χάρηκα όταν ικανοποίησα τον κύριο με την μπουλντόζα του για παράδειγμα.

Αρνητικές κριτικές έχεις πάρει; Πώς τις αντιμετωπίζεις;

Έχω πάρει και αρνητικές και θετικές έως και τρελαμένες θετικές κριτικές για τα ρολόγια που φτιάχνω. Είναι όλες καλοδεχούμενες. Συνήθως η κριτική μου ασκείται περισσότερο γι αυτά που απεικονίζουν τα ρολόγια, παρά για το πως είναι τεχνικά. Για παράδειγμα, είχα φτιάξει ένα ρολόι με έναν αρχαίο Έλληνα που έγραφε επάνω “μολών λαβέ”, το οποίο το ανέβασα και στη σελίδα στο facebook όπως όλα. Δέχθηκα σχόλια για το προφίλ που βγάζω προς τα έξω, ότι θα έπρεπε να είμαι πιο περιορισμένη στο κοινό που απευθύνομαι. Όπως προείπα, εμένα αυτό δε με ενδιαφέρει καθόλου. Στόχος μου είναι να εξυπηρετώ όσον δυνατόν καλύτερα και να φέρω εις πέρας κάθε παραγγελία. Βέβαια τον τελευταίο λόγο τον έχω εγώ και φυσικά αν μου ζητηθεί κάτι ακραίο θα το σκεφτώ για να το φέρω εις πέρας.

Τελειώνοντας τη σχολή σου, σκέφτεσαι να συνεχίσεις με τα ρολόγια, ή θα κάνεις κάτι άλλο;

Επειδή ούτως ή άλλως δουλεύω σε επαγγελματικό επίπεδο με τα ρολόγια και συνεχίζουν να με γοητεύουν, δε σκέφτομαι να τα σταματήσω. Έχω στο μυαλό μου τώρα, με τη νέα σεζόν όμως να εξελίξω τον τρόπο που διαχειρίζομαι το βινύλιο, μιας και έχω βρει τα κουμπιά του.

Επιμέλεια: Κρίστελ Λιάκου

Την Αντωνία και τα ρολόγια της τα βρίσκετε στα εξής:

Facebook Page: https://www.facebook.com/AntiqueTac

E-mail: wallclocksvinyl@gmail.com

Προσωπικός Αριθμός: 6984724000

Δώσε μας feedback

