10.000 Km – Carlos Marques-Marcet

Το internet δεν είναι πια κάτι που έχει διεισδύσει στη ζωή μας, αλλά είναι συνυφασμένο με αυτήν. Έχει θέσει νέα όρια στην επικοινωνία και έχει εκμηδενίσει τις αποστάσεις. Φαινομενικά μόνο.

Μετά από μια σειρά μικρού μήκους ταινιών, κι ακόμα περισσότερων ως μοντέρ, ο Carlos Marques-Marcet σκηνοθετεί την πρώτη του μεγάλου μήκους, χρησιμοποιώντας μόνο δύο -ικανότατους- ηθοποιούς: τη Natalia Tena (πασίγνωστη πια από το μικρό ρόλο της στο «Game Of Thrones») και τον David Verdaguer (με μόλις μία μεγάλου μήκους ταινία στο ενεργητικό του, αλλά πολύχρονη πορεία στην τηλεόραση).

10.000km10

Οι δυο τους υποδύονται ένα ερωτευμένο ζευγάρι που ζει στη Βαρκελώνη. Τη στιγμή που ‘χουν αποφασίσει να κάνουν παιδί, προκαλείται μια ρήξη: προτείνεται στη Natalia να μετακομίσει στο Λος Άντζελες για ένα χρόνο, όπου θα μπορέσει να πραγματοποιήσει το όνειρό της και να ζήσει από τη φωτογραφία. Στο δίλημμα που προκύπτει ανάμεσα στην τέχνη που αγαπάει και στον άνθρωπο που αγαπάει, δηλαδή δύο κομματιών του εαυτού της, ο David την ενθαρρύνει να επιλέξει το δεύτερο. Χωρίς με αυτόν τον τρόπο να εκβιάζει για εκείνη τις όποιες συνέπειες, αλλά αντιθέτως υποστηρίζοντάς τη.

Οι σχέσεις από απόσταση είναι εξ ορισμού δύσκολες, ενώ μπορούν να γίνουν βασανιστικές και για τα δύο μέρη. Η συναίνεση σε κάτι τέτοιο μπορεί να δοκιμαστεί μόνο όταν υπάρχει αγάπη. Στη σχέση των δύο ηρώων αυτή είναι ένα δεδομένο που δέχεται διαρκή πλήγματα. Πρώτα συντελείται το ρήγμα στην καθημερινότητα: είναι ξαφνικά μόνοι. Ύστερα η μοναξιά γιγαντώνεται, η έλλειψη εξισώνεται με τη στέρηση. Εδώ είναι που εμφανίζονται τα υποκατάστατα επαφής που προσφέρει το internet: το skype, κι όλα τα social media δεν είναι παρά ψευδαισθήσεις που ενισχύουν το φαντασιακό απωθημένο.

Αργά ή γρήγορα η κατάσταση γίνεται αφόρητη, ακόμα και «υποχρεώση», ως αποτέλεσμα του συναισθηματικού ασυγχρονισμού των ηρώων: όταν ο ένας είναι ευτυχισμένος, ο άλλος όχι. Δεν μπορούν να μοιραστούν ανύποπτες στιγμές της καθημερινότητάς τους, κι η οθόνη του υπολογιστή αδυνατεί να αντικαταστήσει το φυσικό πρόσωπο.

Η ανεπιτήδευτη σκηνοθεσία ενδυναμώνει την αφήγηση, αποφεύγοντας ν’ αναλωθεί σε εύκολα και προφανή πλάνα. Η ιστορία που διηγείται είναι φοβερά σύγχρονη, και δε θα ‘ταν υπερβολή να παραλληλιστεί με μια χρονοκάψουλα της εποχής μας. Το τέλος της ταινίας είναι ακόμα πιο δυσβάσταχτο από ό,τι φαντάζεστε.

Κείμενο: Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος

2 σκέψεις σχετικά με το “10.000 Km – Carlos Marques-Marcet

Δώσε μας feedback

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s