The Selfish Giant / Ο Εγωιστής Γίγαντας (2013)

Μια από τις πιο δραματικές ταινίες των τελευταίων ετών, θίγει ένα μεγάλο κοινωνικό ζήτημα μέσα από τις περιπέτειες δύο μικρών παιδιών. Το κινηματογραφικό ντεμπούτου της ταλαντούχας Clio Barnard, μετά το ντοκιμαντέρ «The Arbor» είναι αναμφισβήτητα μια από τις καλύτερες ευρωπαϊκές ταινίες της πενταετίας που καταφέρνει να αγγίξει τις καρδιές όλων μας.

Σε μια βιομηχανική πόλη του Αγγλικού Βορρά, δύο δεκατριάχρονοι πιτσιρικάδες ο Arbor(Conner Chapman)  και ο Swifty (Shaun Thomas) μετά από επιπλοκές στο σχολείο, προσπαθούν να βρουν τρόπους για να κερδίσουν ένα χαρτζιλίκι. Με το οικογενειακό υπόβαθρο στα πλαίσια τις απλής επιβίωσης, οι δύο νεαροί μαζεύοντας παλιοσίδερα και καλώδια θα ξεκινήσουν μια συναλλαγή με τον ρακοσυλλέκτη της περιοχής ανταλλάσοντας τα με ελάχιστα χρήματα. Η γνωριμία τους με τον ρακοσυλλέκτη  και η μανία τους για περιπέτεια θα τους φέρει αντιμέτωπους με μεγάλους κινδύνους.

vlcsnap-2015-03-27-16h44m20s54

Το γκριζωπό τοπίο της Αγγλίας καταγράφεται σαν συνέχεια του ψυχισμού των ηρώων αλλά και της συνολικότερης κατάστασης. Παρότι παρακολουθούμε δύο μικρά παιδιά το κλίμα και η ίδια η ιστορία είναι απόλυτα σκληρά.

Η μεταφορά του ομώνυμου παραμυθιού του Oscar Wilde από την συλλογή «The Happy Prince and Other Tales» εφάπτει εντυπωσιακά στην ιστορία των δύο αυτών παιδιών. Οι δύο ήρωες, αν και παιδιά, συμπεριφέρονται με την ωριμότητα ενός ενήλικα, ενώ η φιλία τους δοκιμάζεται σε πολλά στάδια. Ο ένας περιπετειώδης και αντιδραστικός και ο άλλος ήρεμος και ευαίσθητος, όπου μαζί συνιστούν ένα δίδυμο μέσα από το οποίο αλληλοσυμπληρώνονται. Και οι δύο δουλεύουν σαν αληθινοί εργάτες, σκληρά και αδιάκοπα για να προσφέρουν στην οικογένεια τους που μοχθεί να τα βγάλει πέρα, ένα παραπάνω εισόδημα. Ένα παραμύθι για μια μη παραμυθένια ζωή, δοσμένο με  έναν ρεαλισμό που εντυπωσιάζει.

vlcsnap-2015-03-27-16h42m54s217

Η αθέατη πλευρά μιας χώρα που απαστράπτει και κρατά ακόμα τα οικονομικά ινία του κόσμου. Οι «του κόσμου ξεχασμένοι» κάθε χώρας- βιτρίνα που έχει καταφέρει να εμπορευματοποιήσει και τον ίδιο της τον πολιτισμό. Η ταινία χτυπά ακριβώς στην καρδιά της δήθεν πολιτισμένης δύσης, της δύσης των ανθρώπινων δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας της ζωής, που περηφανεύεται με καμάρι για το παράδειγμα πολιτισμού της. Όπως το «La Haine»  έτσι και «Ο Εγωιστής Γίγαντας» θίγοντας διαφορετικό θέμα, μιλά για της γης τους κολασμένους, τους αφανείς ήρωες ενός κόσμου που «βράζει» ξεχασμένος. Είναι τα ίδια «κατακάθια» για τα οποία έγραφε ο H.Balzac όπως και ο ίδιος ο Oscar Wilde τρείς και δύο αιώνες πριν, τα οποία το σύστημα φροντίζει να αναπαράγει μέχρι και σήμερα.

Κωνσταντίνα Κερκελέ

Δώσε μας feedback

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s